Istraživanja
LOYALTY TREND U SRBIJI: SVAKA ČETVRTA KUPOVINA UZ LOYALTY KARTICU ILI APLIKACIJU
Da biste zadobili vernost vaših potrošača, potrebno je da im vaš brend bude veran
Svet maloprodaje oduvek je izložen promenama u kojima se ogledaju društvo, kultura i potrebe ljudi, i one uvek iznova redefinišu ovaj dinamični pejzaž. Među ovim promenama, jedna se naročito istakla i ukorenila: programi lojalnosti kupaca.
Kartice klubova potrošača, digitalne aplikacije, posebna komunikacija promocija za članove programa i usmeravanje resursa maloprodavaca upravo na ovaj aspekat poslovanja govore da je reč o fenomenu koji je integralni deo maloprodajnih strategija.
Loyalty programi su mnogo više od mehanizma za zadržavanje kupaca: oni definišu ponašanje potrošača, kreiraju vezu sa brendom i utiču na optimizaciju poslovnih procesa u svakoj maloprodaji. Oni predstavljaju most između kupaca i brenda, koji običnu kupovinu pretvara u dinamičan i emotivan odnos, a vezu između maloprodavca i kupca u dvosmernu vezu.
Studija Shopper 360 koja u izvedbi GfK i YouGov iz godine u godinu donosi uvide o ponašanju potrošača navodi da je u 2023. godini čak ¼ ukupne vrednosti kupovina u supermarketima ostvarena upravo kroz Loyalty kartice. Radi se o rastu vrednosti kupovina od 7% u odnosu na prethodnu godinu, a ovi rezultati u budućnosti mogu samo dodatno rasti. Kupci koji koriste Loyalty karticu upotrebili su je u 60% svojih kupovina, što čini 65% ukupne vrednosti njihovih nabavki. Vrednost prosečne korpe kod kupaca sa Loyalty karticom je 32% veća u poređenju sa kupcima koji je ne koriste.
Stoga svaka maloprodaja danas postavlja pitanje: kako da unapredim svoj loyalty program? Donosimo vam 5 INPUT saveta za to:
1. Učinite da se vaši kupci osećaju posebno
U osnovi svakog programa lojalnosti su psihološki mehanizmi koji određuju ponašanje ljudi. Na podsvesnom nivou, kupci beleže način obraćanja i poruke koje do njih stižu, i za svoju vernost očekuju neku dodatnu vrednost ili nagradu. Neka vaše poruke i vaša ponuda budu personalizovani: obratite im se ličnim tonom, iz pozicije prijatelja ili partnera koji brine. Današnji kupci očekuju lični pečat i osećaj da brend zna šta žele, te se brendovi koji su ovladali ovom veštinom izdvajaju u utakmici lojalnosti kupaca. Podsećamo: članovima vašeg kluba lojalnosti čestitajte rođendan ili praznik, obradujte ih poklonom za vernost ili znakom pažnje koji će govoriti da su vam važni i da o njima brinete.
2. Oslonite se na tehnologiju i koristite prednosti digitalizacije
Neka vaše baze podataka postanu izvor informacija o potrošačima i prostor za kreativnu komunikaciju kroz koju ćete učvrstiti odnos. Danas su to programi prikupljanja bodova, specijalne i ekskluzivne ponude za članove, notifikacije i poruke za vaše verne potrošače – a budućnost sasvim sigurno donosi nove modalitete. Budite deo promena koje želite da vidite na ovom polju svog poslovanja! Imajte na umu nove potrošače, generaciju X i milenijalce, kojima je digitalni svet prirodno okruženje – to su demografske grupe koje će vrlo brzo ući u centar vaših interesovanja.
3. Neka vaš program lojalnosti bude transparentan, a vaša komunikacija kristalno jasna
Dok se mentalitet kupaca menja i programi lojalnosti zauzimaju dominantno mesto u njihovim kupovinama, pobrinite se da vaše poruke do njih stižu kroz sve raspoložive kanale. Kreirajte materijale koji objašnjavaju propozicije loyalty programa, i neka oni budu dostupni na vašem sajtu, društvenim mrežama i u kontaktu sa prodavcima. Neka vaši kasiri podsete kupce da koriste svoje aplikacije ili kartice, prikupljene bodove i ostale beneficije. Razmišljajte kao dobar domaćin i budite kreativni!
4. Prezentacija proizvoda iz loyalty ponude je od ključne važnosti
Organizujte loyalty asortiman na efektan i privlačan način, odvojite za njega posebno mesto u prostoru i jasno ga obeležite. Ništa ne ostavlja tako snažan utisak na kupce kao inovativno, nestandardno izlaganje proizvoda. Police za izlaganje, ostrva za akcije, sto za izlaganje pomoći će vam da ostvarite ovaj cilj, a INPUT ekspertiza će ovaj proces sa vama olakšati i usavršiti. Pokazaćemo vam kako da transformišete vaš prostor i angažujete kupce kroz rešenja za izlaganje loyalty proizvoda.

5. Pratite trendove, čitajte studije, analizirajte podatke
Na raspolaganju su vam znanja, analize i količine informacija koje su u prošlosti bile nezamislive. Koristite podatke koji su vam na dohvat ruke, i iz njh izvucite smernice i odluke za upravljanje vašim loyalty strategijama i taktikama. Shopper 3600 je dragocen izvor informacija za svakog ritejlera. Dok vi radite svoj posao, mi analiziramo i implementiramo uvide u naše usluge i proizvode. Na taj nači, u nama dobijate partnera koji ima ne samo operativne veštine već i znanja i svest o kontekstu u kome poslujete.
Borba za vernost potrošača je utakmica u koju maloprodavci ulažu svoju kreativnost, rad i budžete. Istaknite vaše ponude i proizvode, učinite sve da i vaš prodajni prostor šalje poruke koje šaljete svojom komunikacijom: INPUT asortiman proizvoda služi upravo za to. Uz podršku INPUT rešenja za uređenje maloprodajnih prostora i znanja o industriji i trendovima, možete kreirati jedinstveno iskustvo kupovine, ali i lojalnost vaših kupaca koji će ceniti vaš trud i rado vam se vraćati.
Podeli