Rešenja
KAKO DA RASVETOM POVEĆATE PRODAJU
Detalji
Činjenica da rasveta utiče na korisničko iskustvo kupaca, a time i na uvećanje prodaje, je opšte poznata. Praćenjem trendova i realizacijom projekata stekli smo iskustvo i izgradili bazu znanja o svim aspektima rasvete u maloprodaji. Donosimo vam savete i informacije o kojima valja razmišljati kada odlučujete o rasveti - a uvećanje rezultata prodaje biće prirodna posledica.
1. Rasveta treba da podrži priču o vašem brendu
Rasvetni sistem i organizacija rasvete u vašim objektima treba da podrže vaše poslovanje i da odgovaraju vašim kupcima. Nije isto ako ste maloprodaja luksuznog brenda koji se obraća starijim potrošačima, ili ste u niši koja se bavi prodajom proizvoda za vanjske aktivnosti, posvećenih mlađim kupcima.
Ove dve prodavnice tražiće sasvim drugačiji pristup rasveti. U prvom slučaju, svetlost treba da bude topla, sofisticirana, da kreira atmosferu udobnosti i prijatnosti koja će podstaći kupce da istraže proizvode; u drugom, biće potrebno kreiranje atmosfere energičnosti, aktivizma, osvetljavanje zone sa sezonskim ili proizvodima na akcijama, podsticanje interaktivnosti i dinamike svojstvenih ciljnoj grupi.
Zajednički imenitelj u oba slučaja je jedan: pažljivo promišljanje, korišćenje znanja, iskustava i proizvoda koji će doneti najbolji mogući rezultat – idealno osvetljenje vaše maloprodaje.
2. Savršen balans osvetljenja: kreirajte atmosferu koja privlači i inspiriše kupce
Prava kombinacija osnovne rasvete i pomoćnih svetala za akcentovanje detalja stvoriće dinamičnu atmosferu koja će potrošača podsticati na kupovinu. Balans je uvek ključ problema: jednolično svetlo biće dosadno, a pogrešno postavljena svetla za naglašavanje objekata u prostoru mogu biti zbunjujuća.
Kreiranjem različitih nivoa i vrsta osvetljenja možete postići balans koji angažuje kupce a ne opterećuje prostor. Osnovna rasveta pruža stabilnost, dok pažljivo pozicionirani svetlosni akcenti naglašavaju proizvode, kreirajući interesovanje i motivišući kupovinu. Usmereno i promišljeno osvetljenje tako doprinosi prijatnijem iskustvu kupovine, povećavajući šanse za prodaju i jačajući imidž brenda.
#TipsAndTricks
Za pravu kombinaciju rasvete, razmislite o šinskim sistemima. Oni su visoko prilagodljivi i fleksibilni, jednostavni za rukovanje i ekonomični u pogledu cene instalacije. Kombinacija šinskih sistema sa rasvetnim telima ZEN EVO, ZEN EVO MINI i LED modulom Avior XS doneće vam pravu ravnotežu svetala koja će savršeno odgovarati vašem prodajnom prostoru.
3. Odaberite pravu boju svetla prema konceptu vašeg brenda i proizvoda koje izlažete
Izbor boje isijavanja svetla je u tesnoj vezi sa filozofijom vašeg brenda. Toplo belo svetlo se vezuje za tradicionalne, luksuzne i otmene ambijente, dok se hladnije boje svetla vezuju za inovativne, moderne koncepte.
Osvetljenje ima i značajan uticaj na doživljaj prostora i proizvoda koje izlažete. Neki metali, na primer srebro ili čelik, izgledaju bolje pod hladnim svetlom dok će zlatne boje reprezentativno izgledati pod toplim svetlima. Hleb treba izlagati pod toplim tonovima, a ribu pod hladnim.
#FunFact
Jedinica za merenje temperature boje isijavanja svetla je kelvin (K):
- Toplo belo svetlo (2700–3000K) koristi se u prostorima gde se želi postići osećaj topline i kreirati ambijent za look and feel iskustvo, poput pekara u kojima potrebno istaći teksturu hleba I peciva.
- Dnevno belo svetlo (4000K) u maloprodaji se koristi za simulaciju prirodne svetlosti.
- Hladno belo svetlo (5000K+) koristi se u industriji i medicini, u sredinama u kojima je potrebna preciznost i isticanje detalja
4. Za naglašavanje vaših proizvoda, koristite rasvetna tela sa višim CRI
CRI vrednost se odnosi na preciznost prikaza boje objekata (Color Rendering Index/ Indeks reprodukcije boje) i ima raspon od 1 do 100. Vrednosti iznad 90 CRI smatraju se izuzetnim, dok savršeni CRI ima samo prirodno svetlo, koje pokazuje prave boje predmeta. Što je CRI rasvetnog tela viši, to je bliži prirodnom svetlu te je rasvetno telo time kvalitetnije. Nasuprot tome, kod manje kvalitetnih rasvetnih rešenja prisutan je plavi spektar koji loše utiče na vid.
U planiranju rasvete u maloprodaji, visok CRI obezbedjuje najbolji mogući prikaz proizvoda: oni će biti atraktivniji a kupci će lakše donositi odluke o kupovini.
#InsideRetail
Istraživanja kažu da kvalitetna rasveta može povećati prodaju za najmanje 2%. Najkvalitetnije osvetljenje, koje nema negativne uticaje na vid, imaju rasvetni sistemi sa visokim CRI vrednostima i smanjenim plavim spektrom. INPUT ponuda rasvete obuhvata vrhunska rešenja rasvete proizvođača ITAB - u njih su integrisani visokokvalitetni čipovi sa visokim CRI.
5. Koristite osvetljenje da usmerite kretanje kupaca kroz prostor
Nepravilno vođenje kupaca kroz prostor može kreirati konfuziju i rezultirati smanjenjem prodaje. Kupce kroz prostor ne vode samo fizičke oznake i natpisi – dobri rasvetni sistemi efikasno pomažu potrošačima da osete i razumeju prostor prodavnice u kojoj se nalaze. Svetlo ih vodi tako što obeležava zone prodavnice, naglašava vrste proizvoda, znake i grafička obeležavanja u prostoru.
Efikasna promena u atmosferi svetla veoma efektno pravi razliku među različitim zonama prodavnice. Naglašavanje pravih elemenata ili proizvoda svetlom ne samo da će napraviti drugačije korisničko iskustvo, već će biti i direktan poziv na kupovinu.
#TipsAndTricks
U maloprodaji rasveta može imati različite uglove isijavanja i naglašavati proizvode
- Uži ugao osvetljenja (spot osveteljnje) usmereno na pojedinačne objekte ili proizvode
- Širi ugao osvetljenja koristi se za veće površine, čeone godnole ili lutke.
Kombinacijama koje omogućava linijske rasveta i načini postavljanja reflektora pažnja kupaca se usmerava na prirodan, intuitivan način.
Mislite o rasveti, i koristite ga u interesu vaše prodaje! Kontaktirajte nas za savete i projektovanje, naše znanje i asortimanom proizvoda će doprineti vašem prostoru i vašim rezultatima.