Rešenja
CONAD, ITALIJA: KOLABORATIVNI PRISTUP UREĐENJU MALOPRODAJE
Detalji
Italijanski maloprodajni lanac CONAD nastao je 1962 godine u Bolonji, ima preko 70.000 zaposlenih i preko 3.300 objekata, i predstavlja jedan od tradicionalnih, dobro prepoznatih trgovinskih lanaca koji vole sve generacije Italijana.
CONAD posluje kao kooperativa, u kojoj su partneri vlasnici marketa. Obuhvata više formata od velikih Conad Superstore objekata do Margherita Conad, malih marketa u gradskim zonama.
U martu 2024 godine lanac je otvorio svoj novi objekat gradu Capodrise u pokrajini Caserta, u tržnom centru Giardini del Sole. Ovaj Superstore format plod je saradnje CONAD-a sa drugim Italijanskim liderom, kompanijom ITAB čija se rešenja za maloprodajne objekte prostiru širom Evrope.

Na površini od 2500m2 ITAB je uspeo da u potpunosti odgovori na zadatak i kreira jedno od najboljih maloprodajnih rešenja na jugu Italije.
Vrednosti ljudi prenete u vrednosti trgovine
Zadatak koji je CONAD postavio sasvim je očekivan, kada znamo u kojoj meri je na jugu Italije snažna kultura porodice, zajedničkih trpeza, i vrhunske lokalne gastronomije u kojoj uživa ceo svet.
Okosnica projekta je fokus na inovaciju i tehnološka dostignuća, ali uz prenošenje atmosfere i emocija porodičnog okruženja. Tu su i ciljevi podizanja prodajnih rezultata, kreiranje iskustva premium kupovine, personalizacija i privlačenje kupaca uz kreiranje interakcije sa njima.
Specifičnost u ovom projektu činile su radionice koje je za osoblje i menadžment CONAD-a organizovao ITAB, da bi kroz njih definisao zahteve i kriterijume koji će klijenta i njegove kupce u potpunosti zadovoljiti. Na taj način Vizija CONAD i njegove vrednosti pretočene su u globalni projekat koji je ITAB maestralno sproveo kroz izgradnju, instalaciju nameštaja i opreme, kasa, rasvetnih sistema i sistema ulaznih kapija.
Za dizajn projekta korišćen je koncept prodavnica u prodavnici, u kome svaka zona ima svoje karakteristike, specifični nameštaj, opremu i rasvetu kako bi unapredili korisničko iskustvo potrošača. Na taj način odeljenja za suši, voće i povrće i odeljenje za kućne ljubimce dobili su sopstvene identitete koji se savršeno uklapaju u celinu.
Specifičnosti CONAD rešenja
Odabrane kolorne palete, materijali i završna obrada za inspiraciju su imali izložene proizvode.
Odeljenje sa svežim proizvodima podeljeno je u zone u kojima se kupci služe na pultovima raspoređenim u prostoru. Na više mesta primenjen je koncept otvorenih prostora za pripremu hrane.

Na samom ulazu su ostrva za voće i povrće sa dvostranim gondolama koje naglašavaju efektne tende koje kreiraju utisak tipičan za pijace sa voćem i povrćem, što ovom odeljenju daje poseban karakter.
Odeljenje za vina izdvaja se drvenim policama u boji flaša za vino, kombinovanim sa detaljima od cigle što doprinosi udobnoj atmosferi.
Zona za suši dobila je posebnu estetiku sa tavanicom koja podseća na tradicionalne japanske specijalitete.
U prostoru se pruža 12 odvojenih redova za izlaganje proizvoda, među kojima se posebno izdvaja PET zona sa zelenom tavanicom, drvenim policama i kružnim svetlećim telima koja kreiraju efekat bašte.

Odeljenje za ličnu i kućnu higijenu rešeno je beleim prosvetljenim policama i tavanicom sa kombinacijom ogledala i LED rasvete, a layout je kompletiran drogerijom koja se smestila blizu zone naplate.
Posebnu pažnju ITAB je poklonio stvaranju sinergije između fizičkih formi i laganih linija kreiranih namenskim osvetljenjem. Projekat rasvete efektno je istakao različite zone marketa, dok linearna svetleća tela vode kupce glavim prolazima.

Uspeh novog CONAD koncepta potvrđen je već u prvom tromesečju, kroz uvećanje prometa za 25% u odnosu na predviđeni nivo.