LOVE STORES by Yuliya Dzyuba : AGROHUB, GRUZIJA

Detalji

  • RETAIL SAFARI: Yuliya Dzyuba
  • NAZIV PROJEKTA: Agrohub
  • LOKACIJA: Tbilisi, Gruzija

Ove nedelje naš Retail Safari vodi nas u Gruziju, gde se tradicija, lokalni ponos i inovativni retail koncepti susreću u jedinstvenom iskustvu kupovine. Naša Yuliya Dzyuba donosi priču o lancu supermarketa Agrohub, koji je uspeo da spoji duh pijace, otvorenu kuhinju i savremena maloprodajna rešenja u format koji inspiriše i osvaja.

Snaga sopstvene proizvodnje

Lanac supermarketa Agrohub ima veoma snažan jedinstveni prodajni adut (USP) koji ga izdvaja od konkurencije – sopstvenu proizvodnju svežeg voća i povrća, mesa sa farme, mleka i sireva, kao i mesnih delikatesa.

Prilikom razvoja koncepta prodavnice oslonili smo se na lokalne specifičnosti i ono što kompaniju čini posebnom. Gruzijsko tržište i mentalitet imaju svoje osobenosti, koje smo pažljivo uzeli u obzir i naglasili u novom konceptu.

Gruzijci vole stare pijace, koje za njih predstavljaju svojevrsnu nostalgiju za prošlošću. Zato je prodavnica dobila „pijačni“ način izlaganja proizvoda – kada jedna vrsta proizvoda zauzima čitav prostor. Tako je, recimo, odeljak sa piletinom dugačak oko dva metra, dok mesni deo ima čak 15 metara pulta sa različitim vrstama mesa sa farme, uključujući i izlaganje čitavih trupova.

U mlečnom odeljenju sir zauzima čak četvrtinu prostora. Za lokalne kupce ovakav raspored je znak kvaliteta i obilja.

Otvorenost i gostoprimstvo na delu

Još jedna važna odlika prodavnica u gruzijskom stilu jeste otvorenost i apsolutno gostoprimstvo. Zato smo u Agrohubu predstavili sve procese u delovima sa svežom proizvodnjom.

Topla kuhinja je zamišljena kao „show kitchen“ – bukvalno pozivamo goste da zavire u našu kuhinju i vide svaki kulinarski proces. Na pultovima se nalaze i šporeti, pa se deo jela dovršava pred kupcima. Sve izgleda izuzetno privlačno i uliva poverenje – stvarajući osećaj da je hrana vrhunskog kvaliteta, sveža i pripremljena tu, pred vama.

Usluga naspram samousluge

Gruzijski trgovci izuzetno poštuju kupce, a u lancu Agrohub teže da pruže najbolju moguću uslugu, suprotno evropskom trendu samousluge. Naglasili smo i kurs ka lokalnoj proizvodnji – na primer, pita hleb se peče u samoj prodajnoj hali.

U odeljenju voća i povrća usluga je poput one na pijaci – sve proizvode mere prodavci na posebnom frižider-ostrvu, koje ujedno služi i kao prezentacija egzotičnog i sezonskog voća.

Spoj tradicije i savremenih rešenja

Pravi izazov bio je spojiti savremena maloprodajna rešenja sa tradicionalnim pristupom dizajnu prodavnice. Zato smo balansirali između modernih trendova, poput planiranja „customer journey“-a i opremanja savremenim sadržajima, i tradicionalnog duha lanca Agrohub.

Pored tradicije, bilo je mesta i za inovacije. Otvorili smo novu zonu koju lanac ranije nije imao – bar sa vrhunskom barista kafom i ponudom hrane „to go“, bez ulaska u supermarket.

Za gruzijsko tržište, ovo je bilo potpuno novo rešenje. Lokacija je posebno važna jer se prodavnica nalazi pored univerziteta, a studenti vole kafu. Na taj način privukli smo mlađu publiku i osvežili imidž Agrohub-a. Na otvaranju, ovaj deo je bio pun pogodak.

Sidro od prvog koraka

Vinarija u okviru lanca takođe proizvodi sopstveno vino, ali je ranije odeljenje vina bilo u podrumu. U novom konceptu, vinski odeljak sa sopstvenom proizvodnjom postao je „sidro“ prodavnice, koje dočekuje goste odmah na ulazu.

Ovaj koncept dao je novi zamah razvoju lanca, pa smo od otvaranja 2023. godine razvili još pet novih koncepata prodavnica.


Yuliya Dzyuba

O autorki

Yuliya Dzyuba je osnivač retail-dizajn ateljea DZYUBA, sa više od 20 godina iskustva u marketingu i razvoju maloprodajnih i FMCG brendova. Od 2003. godine, Yuliya je radila na projektima za vrhunske brendove poput KENT, Braun, Motorola, Microsoft, te kao kreativna liderka u ukrajinskim maloprodajnim gigantima Silpo i Comfy. Njena strast je stvaranje emocijom ispunjenih maloprodajnih prostora – LoveStore filozofija koju primenjuje u svim svojim projektima. Njen rad je više od dizajna – to je stvaranje emotivnih iskustava koja pretvaraju kupce u verne obožavatelje brenda.

Više o Yuliji možete saznati na njenom LinkedIn profilu.


Podeli