KUPAC U 2023: ŠTA KAŽU BROJEVI I ŠTA IZ NJIH UČIMO?

U dinamičnoj FMCG industriji, studija Shopper 360 koju sprovodi GfK YouGov predstavlja najrelevantniji i najsveobuhvatniji izvor znanja o tržištu, trendovima, potrošačima, njihovim navikama, procesima donošenja odluka o kupovini.  

Donosimo vam rezime ove studije i pozivamo vas da  o njemu razmislite kada donosite odluke u svom maloprodajnom prostoru.  

Šta znamo o tržištu, kupcima i njihovom ponašanju tokom 2023? Koja su to ponašanja, parametri i uvidi generisali sliku kupca za 2023. godinu? Pored osnovnog rezultata, da je vrednost FMCG industrije u Srbiji u odnosu na 2022. porasla za 12%, gde je najvažniji faktor uvećanje cena, evo još važnih podataka.  

Prosečni srpski kupac u kupovinu odlazi 2% više nego lane: prosečno 297 puta godišnje. 

Kao i uvek kada je reč o istraživanjima, ovaj podatak će dobiti svoje interpretacije od strane stručnjaka, analitičara i slično, a mi smo tu da vas podsetimo na praktične načine da ovu realnost u svojoj maloprodaji okrenete u svoju korist. Na primer, tako što ćete biti svesni da što više puta kupac odlazi u nabavku, toliko puta više maloprodavac ima priliku da pospeši svoju impulsnu prodaju. Stoga, razmislite o unapređenju impulsne kupovine u vašim objektima. Jako je bitno da posvetite pažnju izboru artikala za impulsnu kupovinu i njihovom izlaganju. Bilo da je impulsna prodaja na pravcu kretanja potrošača kroz prodajni prostor ili na kasi – favorizacija impulsne prodaje je vruća tema za 2024 godinu. 

Prosečni srpski kupac u 2023. godini potrošačku korpu je plaćao 10% više u odnosu na prošlu godinu: oko 876 dinara.  

Intuitivno je razumeti iz ovog podatka da srpski kupac nastoji da štedi. On traži alternative, ispituje opcije, i plaća za iste proizvode 3,5% manje nego u prethodnom periodu. To je realnost u kojoj osetljivi kupac nastoji da kupuje na promocijama (4% više nego u 2022) i prihvata privatne robne marke zbog povoljnije cene (1% više nego u 2022). 

Značajan rast beleže i kupovine uz lojalti kartice i aplikacije: njihovo učešće je uvećano za 7% u odnosu na 2022.  

Preciznije, u 2023 godini jedna četvrtina kupovina obavljena je preko lojalti kartice. 

I još jednom, eto važnog uvida koji, uz pravilnu strategiju i realizaciju, može doprineti vašim rezultatima. Naš savet: Razmislite kako izlažete proizvode uključene u loyalty program – kako u aplikaciji, tako i u fizičkom prostoru vaše prodavnice.  

Dinamika vašeg poslovanja sigurno ostavlja malo mesta za sofisticirana promišljanja i interpretaciju podataka iz studija. Ali, INPUT je tu da to radi umesto vas, i da vam uvide iz teorije prenese i realizuje u konkretnim projektima i uređenjima vaših maloprodajnih prostora.  

Više o znanjima iz prakse na https://www.input.rs/istrazivanja 

O INPUT uslugama koje unapređuju poslovanje maloprodajnih objekata https://www.input.rs/360-usluga. 

O proizvodima koji unapređuju iskustvo kupovine nahttps://www.input.rs/proizvodi-kategorije 

Portfolio INPUT rešenja i prikaz najboljih praksi  https://www.input.rs/resenja 

Tagovi:


Podeli