POTROŠAČI ŽELE JASNE I JEDNOSTAVNE INFORMACIJE

Potrošački trendovi za 2025, istraživanje Euromonitor International Potrošački trendovi za 2025, istraživanje Euromonitor International

Euromonitor International, vodeća svetska kompanija za istraživanje tržišta, objavila je novo globalno istraživanje i analizu potrošačkih trendova, navika i preferencija. Među globalnim potrošačkim trendovima za 2025, Euromonitor prepoznaje trend filtriranog fokusa.  

Poput funkcionalnosti Filtered focus na za mobilnom telefonu, koja korisniku omogućava da određene funkcije stavi u drugi plan i minimizira ometanja kako bi se fokusirao na ono što ga interesuje, ovaj trend naglašava potrebu za pojednostavljenjem i jasnom komunikacijom bez distrakcija na svim kanalima komunikacije koji se koriste u maloprodaji: od ambalaže proizvoda, do onlajn kupovine i obeležavanja prostora. Potrošači očekuju lako iskustvo kupovine bez nepotrebnih distrakcija, uz fokus na relevantne informacije i efikasnu interakciju s brendovima.  

O čemu se radi? 

Kao potrošači, intuitivno znamo: broj informacija i opcija u maloprodaji je ogroman. Tržište je preopterećeno, konkurencija se zaoštrava, a na policama je mnoštvo proizvoda sa gotovo identičnim porukama i prednostima koje je teško razabrati. Brendovi se takmiče za pažnju potrošača, pretrage na internetu donose hiljade rezultata, a sigurnost da su informacije relevantne je smanjena. Smanjena je i koncentracija potrošača, vreme zadržavanja na određenom sadržaju, a pažnja je fragmentarna i površna. Istraživanje Euromonitor International navodi da je u 2024. čak 67% ispitanika tražilo načine da pojednostavi svoje dnevne rutine i navike.  

Rezultat ove pojave?

Potreba i želja ljudi da provode manje vremena u pretraživanju mogućnosti. Želja da budu sigurni da su u nepreglednom izboru ipak odabrali proizvode koji zadovoljavaju njihove potrebe. Prema istraživanju, tokom prošle godine 54% potrošača je kupovalo samo od lanaca i brednova kojima u potpunosti veruje. 

A tu je i zanimljivost…

Ljudi zapravo ne žele manji broj opcija. Zahtev koji dominira je onaj za jasnom komunikacijom i intuitivnim otkrivanjem proizvoda. To uključuje  

  • jasne oznake na pakovanju,  
  • pojednostavljenu kupovinu,  
  • personalizovane i targetirane poruke i  
  • izvrsnu korisničku podršku 

Lakša navigacija na sajtu, bolje označavanje na policama, ambalažama proizvoda, sertifikati koji podržavaju tvrdnje o kvalitetu -  sve su to faktori koji učvršćuju poverenje i pretvaraju kupce u lojalne potrošaće. 

Kako se istaći?

Preporuka za maloprodavce glasi: fokusirajte se na jasnu komunikaciju i korisničko iskustvo. Poverenje potrošača se osvaja tako što se jača odnos sa njima, radi na povećanju zadovoljstva i lojalnosti kroz personalizovana, intuitivna rešenja. 

Šta može da pomogne?

Proizvođačima će u okviru ovog trenda pomoći jednostavan brending i funckionalne ambalaže i pojednostavljene etikete, uz isticanje karakteristika proizvoda na jasan način. Budite autentični i relevantni: umesto generičkih tvrdnji o kvalitetu, dugotrajnosti proizvoda, brzini postizanja rezultata, budite precizni: kako, koliko brzo, sa čim, zahvaljujući čemu? 

Saveti za maloprodavce? 

Digitalizujte se! Unapredite onlajn pretrage, ubacite virtuelne asistente i optimizujte web stranice! Koristite personalizovane preporuke, pružajte relevantne informacije i gradite autentične, lične odnose sa potrošačima. Optimizujte korisničko iskustvo, tako da put otkrivanja proizvoda bude jednostavan i bez prepreka, uz tehnološke integracije. U prodavnici – koristite modele direktne komunikacije i oslonite se na digitalna rešenja, poput 

Uvođenje ovih sistema će vam, uz INPUT podršku, doneti lakšu komunikaciju, modernizaciju i podizanje imidža. 

Input donosi rešenje

Digital signage rešenja iz INPUT ponude omogućiće da putem umreženih ekrana plasirate poruke po meri vaših kupaca. Kada na umu imate preporuke iz relevantnih istraživanja, a raspolažete digitalnim rešenjem koje će vaše poruke prezentovati na efektan način, ostaje samo da se držite prinicpa: jasno, konkretno, jednostavno – i kupac će postati lojalni potrošač.  

Euromonitor International je svetski lider u istraživanju tržišta, analitici podataka, industrija, privreda i ponašanja potrošača. Istraživanja koja objavljuje pružaju uvide o tome kako ljudi biraju proizvode i usluge, kakve globalne i regionalne promene u ponašanju potrošača su identifikovane, kakav je uticaj digitalizacije, ekonomskih promena, i kakve su preferencije generacija potrošača. Za sve učesnike u areni maloprodaje, nalazi iz Euromonitor istraživanja donose znanja o ciljnim grupama koja mogu biti faktor rasta biznisa i taktikama koje taj rast pokreću.  

Tagovi:


Podeli