Istraživanja
POTROŠAČI ŽELE JASNE I JEDNOSTAVNE INFORMACIJE
Potrošački trendovi za 2025, istraživanje Euromonitor International Potrošački trendovi za 2025, istraživanje Euromonitor International
Euromonitor International, vodeća svetska kompanija za istraživanje tržišta, objavila je novo globalno istraživanje i analizu potrošačkih trendova, navika i preferencija. Među globalnim potrošačkim trendovima za 2025, Euromonitor prepoznaje trend filtriranog fokusa.
Poput funkcionalnosti Filtered focus na za mobilnom telefonu, koja korisniku omogućava da određene funkcije stavi u drugi plan i minimizira ometanja kako bi se fokusirao na ono što ga interesuje, ovaj trend naglašava potrebu za pojednostavljenjem i jasnom komunikacijom bez distrakcija na svim kanalima komunikacije koji se koriste u maloprodaji: od ambalaže proizvoda, do onlajn kupovine i obeležavanja prostora. Potrošači očekuju lako iskustvo kupovine bez nepotrebnih distrakcija, uz fokus na relevantne informacije i efikasnu interakciju s brendovima.
O čemu se radi?
Kao potrošači, intuitivno znamo: broj informacija i opcija u maloprodaji je ogroman. Tržište je preopterećeno, konkurencija se zaoštrava, a na policama je mnoštvo proizvoda sa gotovo identičnim porukama i prednostima koje je teško razabrati. Brendovi se takmiče za pažnju potrošača, pretrage na internetu donose hiljade rezultata, a sigurnost da su informacije relevantne je smanjena. Smanjena je i koncentracija potrošača, vreme zadržavanja na određenom sadržaju, a pažnja je fragmentarna i površna. Istraživanje Euromonitor International navodi da je u 2024. čak 67% ispitanika tražilo načine da pojednostavi svoje dnevne rutine i navike.
Rezultat ove pojave?
Potreba i želja ljudi da provode manje vremena u pretraživanju mogućnosti. Želja da budu sigurni da su u nepreglednom izboru ipak odabrali proizvode koji zadovoljavaju njihove potrebe. Prema istraživanju, tokom prošle godine 54% potrošača je kupovalo samo od lanaca i brednova kojima u potpunosti veruje.
A tu je i zanimljivost…
Ljudi zapravo ne žele manji broj opcija. Zahtev koji dominira je onaj za jasnom komunikacijom i intuitivnim otkrivanjem proizvoda. To uključuje
- jasne oznake na pakovanju,
- pojednostavljenu kupovinu,
- personalizovane i targetirane poruke i
- izvrsnu korisničku podršku
Lakša navigacija na sajtu, bolje označavanje na policama, ambalažama proizvoda, sertifikati koji podržavaju tvrdnje o kvalitetu - sve su to faktori koji učvršćuju poverenje i pretvaraju kupce u lojalne potrošaće.
Kako se istaći?
Preporuka za maloprodavce glasi: fokusirajte se na jasnu komunikaciju i korisničko iskustvo. Poverenje potrošača se osvaja tako što se jača odnos sa njima, radi na povećanju zadovoljstva i lojalnosti kroz personalizovana, intuitivna rešenja.
Šta može da pomogne?
Proizvođačima će u okviru ovog trenda pomoći jednostavan brending i funckionalne ambalaže i pojednostavljene etikete, uz isticanje karakteristika proizvoda na jasan način. Budite autentični i relevantni: umesto generičkih tvrdnji o kvalitetu, dugotrajnosti proizvoda, brzini postizanja rezultata, budite precizni: kako, koliko brzo, sa čim, zahvaljujući čemu?
Saveti za maloprodavce?
Digitalizujte se! Unapredite onlajn pretrage, ubacite virtuelne asistente i optimizujte web stranice! Koristite personalizovane preporuke, pružajte relevantne informacije i gradite autentične, lične odnose sa potrošačima. Optimizujte korisničko iskustvo, tako da put otkrivanja proizvoda bude jednostavan i bez prepreka, uz tehnološke integracije. U prodavnici – koristite modele direktne komunikacije i oslonite se na digitalna rešenja, poput
- ESL elektronskih cena, sistema digitalnih displeja za obeležavanje cena proizvoda
- Sistema za digitalno obeležavanje za promocije i slanje poruka
Uvođenje ovih sistema će vam, uz INPUT podršku, doneti lakšu komunikaciju, modernizaciju i podizanje imidža.
Input donosi rešenje
Digital signage rešenja iz INPUT ponude omogućiće da putem umreženih ekrana plasirate poruke po meri vaših kupaca. Kada na umu imate preporuke iz relevantnih istraživanja, a raspolažete digitalnim rešenjem koje će vaše poruke prezentovati na efektan način, ostaje samo da se držite prinicpa: jasno, konkretno, jednostavno – i kupac će postati lojalni potrošač.
Euromonitor International je svetski lider u istraživanju tržišta, analitici podataka, industrija, privreda i ponašanja potrošača. Istraživanja koja objavljuje pružaju uvide o tome kako ljudi biraju proizvode i usluge, kakve globalne i regionalne promene u ponašanju potrošača su identifikovane, kakav je uticaj digitalizacije, ekonomskih promena, i kakve su preferencije generacija potrošača. Za sve učesnike u areni maloprodaje, nalazi iz Euromonitor istraživanja donose znanja o ciljnim grupama koja mogu biti faktor rasta biznisa i taktikama koje taj rast pokreću.
Podeli