Istraživanja
POTROŠAČKA KORPA ILI KRISTALNA KUGLA?
Pomoći ćemo vam da koristite analize i podatke pri donošenju odluka, radije nego da gledate u kristalnu kuglu.
Pažljivo tumačeni, podaci o potrošačkoj korpi sadrže odgovore na mnoga pitanja…između ostalog, na pitanja o uređenju vaše prodavnice.
Koncept potrošačka korpa u jeziku maloprodaje je široko rasprostranjen. Označava skup proizvoda koje prosečni potrošač kupuje za određeni period. Koristi se za praćenje i merenje promena u troškovima života, navikama potrošača, inflaciji i standardu života. Cene proizvoda u potrošačkoj korpi određuju indeks potrošačkih cena koji je ključni pokazatelj inflacije, a njeno praćenje i analiza vama kao maloprodaji omogućavaju da poboljšate korisničko iskustvo, optimizujete poslovanje i povećate prihode.
Naravno, uz našu pomoć.
A gde vam to mi možemo pomoći?
Pre svega, mi iza brojeva vidimo jasne inpute za realizaciju projekata za uređenje i opremanje maloprodajnih objekata. A za nas koji se bavimo uređenjem maloprodajnih prostora i za vas koji nastojite da svoje prodavnice maksimalno prilagodite zahtevima i potrebama kupaca, podaci o potrošačkoj korpi su od suštinske važnosti. Uz kreativnu interpretaciju egzaktnih podataka, ne moramo gledati u kristalnu kuglu kada donosimo odluke o tome kako će izgledati jedan maloprodajni objekat, prodavnica, supermarket i slično.
Podaci o potrošačkoj korpi u 2023. godini, objavljeni u studiji Shopper 3600 koju publikuje GfK YouGov, donose dragocene uvide. Evo primera:
.jpg)
- Prodaja pakovanih mesnih delikates proizvoda učestvuje sa 8,1% u poređenju sa ukupnom njenom vrednošću
- Skoro četvrtinu potrošačke korpe čine sveži proizvodi (voće i povrće, mleko i mlečni proizvodi, hleb i pekarski proizvodi, sveže meso i riba)
- Gledano kroz prizmu maloprodajnih formata, u diskontima prodaja smrznutih proizvoda čini 8,3% ukupne prodaje
- U hipermarketima prodaja kućne hemije učestvuje sa 7,6%, što je daleko više nego u ostalim formatima gde je ukupan prosek 5%
- Tradicionalni manji marketi razvijaju pekare, koje su u prethodnom periodu bile tipične za veće formate
.jpg)
Podaci poput ovih nam govore kako uređenje prodavnice i postavka layouta maloprodajnog objekta utiču na izbor pri kupovini. Svaki od navedenih rezultata zapravo postaje kriterijum po kome ćemo sastaviti layout za vas i vašu podavnicu. Naš tim će analizirati brojke, kako iz zvaničnih studija poput Shopper 3600 tako i iz vaših poslovnih rezultata, i napraviti plan prilagođen vašim potrebama i potrebama vaših kupaca.
Podatke imamo. Imamo i znanje da ih tumačimo u vašu korist. Ostaje još da zajedno razmislimo i kreiramo savršeno rešenje baš za vas i vaše kupce.
Podeli