POTROŠAČKA KORPA ILI KRISTALNA KUGLA?

Pomoći ćemo vam da koristite analize i podatke pri donošenju odluka, radije nego da gledate u kristalnu kuglu.  

Pažljivo tumačeni, podaci o potrošačkoj korpi sadrže odgovore na mnoga pitanja…između ostalog, na pitanja o uređenju vaše prodavnice. 

Koncept potrošačka korpa u jeziku maloprodaje je široko rasprostranjen. Označava skup proizvoda koje prosečni potrošač kupuje za određeni period. Koristi se za praćenje i merenje promena u troškovima života, navikama potrošača, inflaciji i standardu života. Cene proizvoda u potrošačkoj korpi određuju indeks potrošačkih cena koji je ključni pokazatelj inflacije, a njeno praćenje i analiza vama kao maloprodaji omogućavaju da poboljšate korisničko iskustvo, optimizujete poslovanje i povećate prihode.  

Naravno, uz našu pomoć.  

A gde vam to mi možemo pomoći? 

Pre svega, mi iza brojeva vidimo jasne inpute za realizaciju projekata za uređenje i opremanje maloprodajnih objekata. A za nas koji se bavimo uređenjem maloprodajnih prostora i za vas koji nastojite da svoje prodavnice maksimalno prilagodite zahtevima i potrebama kupaca, podaci o potrošačkoj korpi su od suštinske važnosti. Uz kreativnu interpretaciju egzaktnih podataka, ne moramo gledati u kristalnu kuglu  kada donosimo odluke o tome kako će izgledati jedan maloprodajni objekat, prodavnica, supermarket i slično.  

Podaci o potrošačkoj korpi u 2023. godini, objavljeni u studiji Shopper 3600 koju publikuje GfK YouGov, donose dragocene uvide. Evo primera:    

shopping basket chart

  • Prodaja pakovanih mesnih delikates proizvoda učestvuje sa 8,1% u poređenju sa ukupnom njenom vrednošću 
  • Skoro četvrtinu potrošačke korpe čine sveži proizvodi (voće i povrće, mleko i mlečni proizvodi, hleb i pekarski proizvodi, sveže meso i riba) 
  • Gledano kroz prizmu maloprodajnih formata, u diskontima  prodaja smrznutih proizvoda čini 8,3% ukupne prodaje 
  • U hipermarketima prodaja kućne hemije učestvuje sa  7,6%, što je daleko više nego u ostalim formatima gde je ukupan prosek 5% 
  • Tradicionalni manji marketi razvijaju pekare, koje su u prethodnom periodu bile tipične za veće formate 

shopping basket chart

Podaci poput ovih nam govore kako uređenje prodavnice i postavka layouta maloprodajnog objekta utiču na izbor pri kupovini.  Svaki od navedenih rezultata zapravo postaje kriterijum po kome ćemo sastaviti layout za vas i vašu podavnicu. Naš tim će analizirati brojke, kako iz zvaničnih studija poput Shopper 360 tako i iz vaših poslovnih rezultata, i napraviti plan prilagođen vašim potrebama i potrebama vaših kupaca.  

Podatke imamo. Imamo i znanje da ih tumačimo u vašu korist. Ostaje još da zajedno razmislimo i kreiramo savršeno rešenje baš za vas i vaše kupce.  

Tagovi:


Podeli