Istraživanja
TEHNOLOŠKI TRENDOVI U MALOPRODAJI
Integrisane prodavnice, analitike zasnovane na AI i stavljanje potrošača u fokus (customer centricity) biće dominantne teme u narednim godinama.
Između dve studije trendova u maloprodaji
Svake dve godine, EHI Retail Institut sprovodi sveobuhvatnu studiju o tehnološkim trendovima u maloprodaji. Poslednja je već sprovedena tokom pandemije i objavljena 2021. Rezultati jasno pokazuju kako je pandemija uticala na odluke investitora u maloprodajnim kompanijama i koji će trendovi biti u prvom planu. Sledeća studija o tehnološkim trendovima biće objavljena na EuroShop-u 2023.
Trend omnikanala
Kao direktan rezultat pandemije korona virusa, kompanije sa još više energije rade na usavršavanju svojih omnikanalnih strategija kako bi kupcima pružile iskustvo besprekorne kupovine o kome se tako mnogo govori. Ovaj trend je podstaknut dugotrajnim zatvaranjima u mnogim industrijama i utiče na angažovanje kupaca na različite načine. I mada je termin „klikni i preuzmi“ bio strani koncept za mnoge potrošače pre pandemije, ova usluga se sada sprovodi kao sastavni deo procesa kupovine. Pored toga, individualizacija i personalizacija oko CRM-a takođe dobijaju na značaju u maloprodaji kao rezultat sve veće digitalizacije ponašanja potrošača. Potrošači su se navikli na veoma individualizovan pristup u e-trgovini i to očekuju i u fizičkom okruženju .
Odlučivanje zasnovano na veštačkoj inteligenciji i dalje dobija na značaju
Narastajuće mnoštvo podataka generisanih sveobuhvatnom digitalizacijom poslovnih procesa u maloprodaji znači da donošenje odluka zasnovano na veštačkoj inteligenciji nastavlja da dobija na značaju - posebno u oblastima nabavke, upravljanju asortimanom i cenama. U tom kontekstu, u narednim godinama ulaganje u analitiku biće od najveće važnosti za donosioce odluka u maloprodaji.
Nove norme
Direktna posledica pandemije Covid-19 je i to što mnoge kompanije usmeravaju svoja ulaganja u rešenja za samousluživanje i samoskeniranje. Beskontaktno plaćanje je postalo norma za mnoge potrošače u protekle dve godine, baš kao što je upotreba beskontaktnih usluga putem pametnog telefona nastavila da se širi. U tom kontekstu, samostalne prodavnice se po prvi put nalaze među top trendovima, što će prema rezultatima EHI studije biti trend i u narednih nekoliko godina.
Elektronske oznake na policama
Razvoj elektronskih oznaka na policama (ESL) i dalje je uzbudljiv. One su svoje stalno mesto našle u brojnim sektorima maloprodaje, a njihova upotreba će se širiti u narednim godinama. Najveći prodavci hrane su najavili da će nastaviti da koriste ESL – i tako će dodatno ubrzati njihovo širenje i stvoriti brojne prednosti i za trgovce i za potrošače.
Predstoji vodeći svetski sajam
U februaru 2023 ponovo nas očekuje EuroShop, vodeći svetski sajam maloprodajne industrije u Diseldorfu. Posetioci imati priliku da se informišu o najnovijim trendovima tehnologije i digitalizacije u maloprodaji.
Autor teksta: Ulrich Spaan, SVP, EHI Retail Institute, “TECHNOLOGY TRENDS IN RETAIL” (blog/ITAB insights) Izvor: https://itab.com/insights/technology-trends-in-retail
Podeli